RETURER

Skulle du vilja returnera din produkt? Du kan ångra ditt köp genom att kontakta oss och returnera din vara. Se till att du har ditt beställningsnummer tillgängligt.

Vår Adress:

MATTERS AB
Ängelholmsvägen 27
254 53 Helsingborg

Returnera artikeln med hjälp av DHL. Du väljer själv om du skickar som ett brev eller spårbart objekt, men du är ansvarig för att returen når oss i acceptabelt skick.

Så här returnerar du din vara:

Rätten att returnera din produkt gäller INTE för:

• Mat

• Varor med bruten försegling eller förpackning

• Objekt som har ett kort bäst-före-datum

• Produkter med speciella villkor

• Oinlösta paket (Läs mer om oinlösta paket i våra betalningsvillkor).

Välkommen att kontakta oss om du undrar om du kan returnera din produkt eller inte.

Återbetalningar:
Kortbetalningar krediteras och beloppet blir synligt i kontot inom 7 arbetsdagar. För fakturor kommer din faktura att justeras/avslutas.

Betala även om du ska göra en retur:
Om du har en faktura, se alltid till att betala din faktura i god tid, även om du måste göra en retur så att du inte får någon betalningspåminnelse. När vi behandlar din retur får du tillbaka pengarna från Klarna.

Ej inlösta paket:
Din sändning blir normalt kvar hos ombudet i minst 14 dagar. Om du inte löser in ditt paket inom dessa dagar eller vägrar att hämta det, kommer det att returneras till oss. Vi debiterar dig då en expeditionsavgift och fraktkostnad för returer.

30-dagars-nöjd-kund-garanti
Du kan alltid lämna tillbaka din produkt om du inte är nöjd inom 30 dagar, inga frågor ställda. Kontakta oss enkelt på info@matters.se.